En ocasió del 160è aniversari de la seva fundació, el Col·legi Sant Miquel dels Sants recull en el llibre “Mirades. L’educació com a futur”, un conjunt de mirades sobre educació. Mirades institucionals, mirades de la comunitat i mirades de persones especialitzades en educació que reflexionen sobre el seu futur, cadascú en la seva llengua.
Un compendi de mirades de diverses maneres de veure l’educació des de diferents punts de vista i indrets del món que parteixen de la individualitat, però que adquireixen un sentit global quan les posem en comú i les fem dialogar.

AJUNTAMENT DE VIC Anna Erra Alcaldessa de Vic i Presidenta del Patronat de la Fundació del Col·legi Sant Miquel dels Sants. Twitter: @Anna_Erra

ELS REPTES DE L’EDUCACIÓ DEL SEGLE XXI Meritxell Ruiz Secretària general de la Fundació Escola Cristiana de Catalunya. Twitter: @RuizIsern

ELS REPTES FUTURS DE LA DOCÈNCIA UNIVERSITÀRIA Josep Eladi Baños i Díez Rector de la Universitat de Vic –Universitat Central de Catalunya. Twitter: @josepebanos
Mirades. L’educació com a futur

EDUCAR EN TEMPS D’INCERTESA Lluís Font i Espinós Blanquerna Universitat Ramon Llull Twitter: @...

EDUCAZIONE AL FUTURO: IL CONTRIBUTO DEL L’INTERNAZIONA-LIZZAZIONE DELLA SCUOLA Mattia Baiutti Researcher and School Training Coordinator Fondazione Intercultura Itàlia Twitter: @MBaiutti

A PROFESIÓN DOCENTE E A FORMACIÓN EN TEMPOS DE MALOS AGOIROS Antón Costa Rico Catedrático, xubilado de Historia da Educación da Universidade de Santiago de Compostela Web: sepa.gal

EL FUTURO DE LA EDUCACIÓN Alfredo Vota Director Polo Educativo CIEDA. Escuela Dante Alighieri Argentina Twitter: @alfredovota

L’EDUCACIÓ ÉS EL FUTUR Ignasi Roviró Alemany Col·legi Sant Miquel dels Sants Director Twitter: @...

UNA MIRADA INTERNACIONAL CAP AL FUTUR DE L’EDUCACIÓ. De la competència personal a la competència global Raquel Fernández Jiménez Fundació Tr@ms Coordinadora pedagògica Twitter: @rachel_fer_jim

AS THE WORLD IS CHANGING, WHO HOLDS THE ANSWERS TO THE FUTURE OF EDUCATION? Lene Jensby Lange HundrED Global Innovator Twitter: @LeneJensbyLange

DIEZ MICROENSAYOS SOBRE LA EDUCACIÓN DESEADA PARA NUESTRO TIEMPO José María Hernández Díaz Facultad de Educación Universidad de Salamanca Twitter: @...

EDUCACIÓN PARA SER “LIBRES Y RESPONSABLES” Federico Mayor Zaragoza Director General UNESCO (1987- 1999) Fundación cultura de Paz Twitter: @fmayorzaragoza

A PARADIGM CHANGE IN TEACHER EDUCATION Olgun Sadik Middle East Technical University, Turkey Twitter: @olgunsadik

THE FUTURE OF EDUCATION Adam V. Maltese Professor of Science Education Martha Lea and Bill Armstrong Chair in Teacher Education Director, MILL Makerspace + Uplands Maker Mobile School of Education Indiana University – Bloomington Twitter: @AVMaltese


L’ESDEVENIR DE L’EDUCACIÓ: GÈNESI I PROSPECTIVA D’UN FUTUR QUE JA ÉS AQUÍ Enric Prats Gil Facultat d’Educació Universitat de Barcelona Twitter: @EnricPrats Conrad Vilanou Torrano Facultat d’Educació Universitat de Barcelona Twitter: @...



THE MANY FUTURES OF EDUCATION – IMPROVING EQUITY THROUGH INNOVATIONS Crystal Green PhD, Education, University of Jyväskylä, EdM, International Education Policy, Harvard Graduate School of Education Head of Research, HundrED Twitter: @crystalbgreen Lasse Leponiemi MBA, Educational Leadership, Tampere University Co-founder & Executive Director, HundrED Twitter: @lasselepo Clara García-Millán MEd, Development, Education and International Cooperation, University of Jyväskylä Education Research Specialist, HundrED LinkedIn: claragarciamillan
Retrospectives, sinceres, optimistes, honestes, compromeses, apassionades, humanes, prudents, creatives, crítiques, ingènues, experimentals, properes, complexes, atrevides, reflexives i vitals. Mirades és un compendi de diverses maneres de veure l’educació des de diferents punts de vista i indrets del món. Mirades que parteixen de la individualitat, però que adquireixen un sentit global quan les posem en comú i les fem dialogar. En ocasió del 160è aniversari de la seva fundació, el Col·legi Sant Miquel dels Sants recull en aquest llibre un conjunt de mirades sobre educació. Mirades institucionals, mirades de la comunitat i mirades de persones especialitzades en educació que reflexionen sobre el seu futur, cadascú en la seva llengua. És per això que l’hem titulat Mirades, amb l’enriquiment del plural, perquè estem segurs que el futur encara serà més divers. I hi hem afegit en el títol “L’educació com a futur” perquè estem convençuts que l’educació millora el món. Centrades en l’educació i amb el món com a marc, les mirades d’aquest llibre combinen la perspectiva local amb la internacional. D’aquí que en aquesta publicació hi han col·laborat especialistes d’Universitats i Centres d’Investigació de Catalunya, Galícia, Espanya, Itàlia, Argentina, Dinamarca, Finlàndia, Estats Units i Turquia. A tots ells, i a les seves institucions, els agraïm la seva amable col·laboració, així com ens complau poder-hi reproduir també l’opinió d’alumnat, de famílies, de docents i de persones de la nostra escola sobre el que esperen de l’educació. Tenim l’esperança i el compromís de fer un món millor. Sabem que l’esperança arrela en la voluntat de cadascun de nosaltres, en la confiança en els altres i en el treball de tots plegats.
Retrospective, sincere, optimistic, honest, committed, passionate, human, cautious, creative, critical, ingenuous, experimental, close, complex, da-ring, reflexive and vital. Mirades or Looks is a collection of ways of seeing education from different perspectives and places in the world. These are looks or opinions that originate from the individual but which acquire a global sense when we put them all together and they interact. To celebrate the 160th anniversary of its foundation, Col·legi Sant Miquel dels Sants has put together in this book a collection of opinions on educa-tion. These are institutional opinions, opinions from the community and opinions from people who are specialised in education, that reflect on its future, each one in their own language. That’s the reason we have called it Mirades, with the richness of the plural, because we are sure that the future will be even more diverse. ´Education as the future` has been added to the title because we are convinced that education makes the world a better place. Centred on education and the world as a whole, the opinions in this book combine local and international perspectives. Specialists in education from universities and centres of investigation in Catalonia, Galicia, Spain, Italy, Argentina, Denmark, Finland, the United States and Turkey have all co-llaborated in the creation of this book. To all of them and their respective institutions, we are extremely grateful for their kind-hearted involvement, and are honoured that we can also convey the opinions of students, fami-lies, teachers and others connected to the school on what they expect from education. All this being said, we have hope and the commitment to create a better world. We know this hope is based on the willingness of every one of us, in the confidence we have in others and in hard collective work.
Mirades de la comunitat
Mirades. L’educació com a futur és un compendi de diverses maneres de veure l’educació des de diferents punts de vista entre les quals també hi ha les de la comunitat. Alumnat, famílies, docents i persones de la nostra escola han fet les seves aportacions sobre el que esperen de l’educació. Concretament, l’alumat d’infantil i primària hi ha recollit les tres coses que més li agraden de l’escola; l’alumnat d’educació secundària i de batxillerat hi
Concretament, l’alumat d’infantil i primària hi ha recollit les tres coses que més li agraden de l’escola; l’alumnat d’educació secundària i de batxillerat hi expliquen quines són les tres coses que els il·lusionen del seu futur; mentre que l’equip docent i no docent de l’escola apunten quines són les tres coses de la seva feina que els satisfan més. I les famílies hi han aportat tres coses que esperen de l’educació.
Quines són les tres coses que m’il·lusionen del meu futur? Vincular els meus interessos i les meves passions amb el meu desenvolupament professional. Nika, estudiant.
Quines són les tres coses de la meva feina que em satisfan més? Aprendre cada dia dels companys, dels estudiants i de tota la comunitat educativa. Isabel, docent.
Quines són les tres coses que m’il·lusionen del meu futur? Poder viure de la professió que més m’agrada. Pol, estudiant.
Quines són les tres coses que espero de l’educació? Acompanyar els estudiants a tenir eines per desenvolupar-se en la societat. Elisabet, mare.
Quines són les tres coses de la meva feina que em satisfan més? La possibilitat d’ajudar i acompanyar els estudiants, en les dificultats que es puguin trobar. Bruna, docent.
Quines són les tres coses que m’il·lusionen del meu futur? Sortir de la meva zona de confort, ampliant i enriquint la meva visió global. Xavier, estudiant.
Quines són les tres coses que espero de l’educació? Ensenyar valors per conviure i treballar en grup. Elisabet, mare.
Quines són les tres coses que més m’agraden de l’escola? Que fem moltes excursions, sortides i colònies. Eduard, elpetitmiquel.
Quines són les tres coses de la meva feina que em satisfan més? Els estudiants, i els vincles que hi estableixes i perduren un cop ja no són alumnes. Bruna, docent.
Quines són les tres coses que més m’agraden de l’escola? Les matèries que fem i poder triar l’optativa. Amir, elpetitmiquel.
Quines són les tres coses que m’il·lusionen del meu futur? Relacionar el meu desenvolupament professional amb les meves passions i conservar la inquietud per seguir aprenent. Júlia, estudiant.
Quines són les tres coses que espero de l’educació? Que s’apassionin pel saber i mantinguin la curiositat Ignasi, pare.
Quines són les tres coses de la meva feina que em satisfan més? El dia a dia al centre. Les rutines i els imprevistos i tot el que s’hi aprèn de cadascun dels membres de la comunitat, simplement pel fet de ser-hi. Bruna, docent.
Podeu continuar llegint les aportacions de la comunitat al llibre “Mirades. L’educació com a futur” des d’aquí.